Toekomstige Store Managers (regio Vlaanderen)

Job omschrijving

Jouw uitdagingen

Als store manager van een winkel draag je de volledige operationele verantwoordelijkheid op het vlak van assortimentsbeheer, prijsvorming, personeelszaken, marketing en logistiek. Je bent verantwoordelijk voor de toepassing van de Media Markt filosofie, het respecteren en uitvoeren van de verschillende processen en de realisatie van de gestelde ondernemingsdoelstellingen. Samen met je team en met de ondersteuning van verschillende departementen op het Service Center neem je autonoom beslissingen om je winkel sterker te maken.

Als store manager in training stroom je na een intensief opleidingsprogramma door naar een winkel waar je talenten het best tot zijn recht komen.

EN NU CONCREET:

In de volgende domeinen draag je de eindverantwoordelijkheid:

Algemeen strategisch beheer

  • Omzetten van de algemene ondernemingsstrategie en concepten van Media Markt naar toepasbare processen en procedures op lokaal niveau
  • Kwalitatief verbeteren van organisatieprocessen
  • Waken over de veiligheid in de winkel voor klanten, medewerkers, producten, geld,…
  • Zorgen voor een vlotte samenwerking tussen de medewerkers van de winkel en de ondersteunende diensten op het Service Center
  • Samenwerken met collega store managers (cluster management)

Commercieel beheer

  • Uitwerken van het jaarlijks regionaal marketingplan en zorgen voor een correcte naleving
  • Waken over de algemene layout van de winkel
  • Organiseren van alle geplande promotionele acties
  • Analyseren van directe concurrenten
  • Onderhouden van contacten met onderaannemers en externe service aanbieders rekening houdend met de vereiste kwaliteits- en prijsverhoudingen
  • Onderhouden van een netwerk met lokale spelers

Aankoop beheer

  • Bepalen van het assortiment van de winkel
  • Aankopen van producten volgens de vooropgestelde aankoopvoorwaarden
  • Organiseren van jaargesprekken met de industrie en rechtstreeks onderhandelen over lokale acties

Financieel beheer

  • Realiseren van een budgetplan
  • Ontwikkelen van een actieplan
  • Plannen, controleren en aansturen van alle afdelingen in verband met de toepassing van het actieplan
  • Waken over de correcte toepassing van de verschillende financiële processen
  • Analyseren van de verkoopsresultaten (omzet, marge, kosten en EBIT)
  • Evalueren van de situatie in de voorraad
  • Waken over de uitvoering van de jaarlijkse inventaris
  • Controleren van kassa rapporteringen en saldi

Personeelsbeheer

  • Uitwerken en toepassen van een lokaal personeelsbeleid met een continue focus op een Great Place To Work
  • Aantrekken van nieuwe medewerkers
  • Bepalen van de opleidingsbehoeften van medewerkers
  • Coachen van medewerkers
  • Vastleggen van objectieven (individueel en collectief) van de verschillende afdelingen
  • Motiveren van de teams en de medewerkers in functie van de te realiseren doelstellingen van de winkel
  • Organiseren van evaluatiegesprekken (controle van de individuele resultaten) met medewerkers

Basis voor jouw succes

  • Je hebt enkele jaren ervaring in de retailsector en met het engageren van medewerkers;
  • Je hebt een passie voor klanten;
  • Je bent een enthousiast persoon, kan out of the box denken en je wil continu bijleren;
  • Je bent een teamplayer met een commercieel inzicht;
  • Je weet je te behelpen in het Frans.

Ons aanbod

We bieden je een bediendencontract van onbepaalde duur, aangevuld met diverse extralegale voordelen. Als werknemer geniet je bovendien leuke personeelskortingen! Door onze gestage groei kan je uitkijken naar reële doorgroeimogelijkheden in functie van je capaciteiten. Elke nieuwe medewerker kan zich ontplooien aan de hand van ons uitgebreid opleidingsaanbod. En last but not least: een organisatie waar engagement en passie centraal staan!

solliciteer

Interesse in deze job? Solliciteer online.